En dreng på 3 år havde været i Zoo med sin familie og turen havde gjort stort indtryk på ham. Han fortalte meget om dyrene og oplevelsen, da han kom i børnehaven igen. Da han sammen med de andre børn gik på legepladsen, skulle han selvfølgelig lege Zoo. Vi fandt spande frem, som vi kunne fylde med mad til dyrene. Spandene blev fyldt med blade, sand og legetøj i forskellige farver. Vi gik rundt på legepladsen og fodrede de forskellige dyr.
Næste gang vi kom på legepladsen skulle vi igen lege Zoo. Dyrene skulle have mad og børnene kunne huske fra sidste gang, hvor de forskellige dyr havde været. Ved gyngen var krokodillerne, ved sandkassen var aberne og ved græsset ved hegnet var løverne, osv. Dyrene havde altså faste pladser og det blev de ved med at have.
Efter at have leget legen flere gange, hver gang vi var på legepladsen, fik de voksne den idé at hænge billeder af de forskellige dyr op, da dyrene jo havde faste pladser på legepladsen. Computeren blev fundet frem og børn og voksne samarbejdede og samtalede om at finde de rigtige billeder af de rigtige dyr, laminere og hænge billederne op på de rigtige steder. En ekstra dimension blev tilføjet legen, da vi hentede lydklemmerne frem. Lydklemmer er, som det fremgår af navnet en klemme med en ca. 30 sekunders optagefunktion. På Ipaden fandt vi en app, som kunne sige forskellige dyrelyde. Vi optog de forskellige dyrs lyde på klemmerne og hang dem på billederne. Nu kunne vi gå rundt og give dyrene mad, se dyrene på billederne og trykke på klemmerne og høre dyrenes lyde. Hurtigt opstod der et ønske fra børnenes side om, selv at optage deres imitationer af dyrenes lyde. Nogen lærte selv at optage på klemmerne, mens andre skulle havde hjælp til hvordan det virkede. Legen levede videre i lang tid.